Ako vytvoriť logo? Rýchlokurz tvorby loga s charakterom

Logo, Vizuálna identita

Takže, rozbiehate podnikanie, uvádzate na trh nový produkt alebo službu, či profesionalizujete svoju prítomnosť na sociálnych sieťach, alebo čokoľvek vás priviedlo k myšlienke, že potrebujete vlastné logo, no netušíte z ktorého konca začať? Keďže čítate tieto riadky ste pravdepodobne pripravení ponoriť sa do vzrušujúceho sveta tvorby loga, hm? Tak sa poďme spolu pozrieť na základné piliere tvorby loga, ktoré nielen dobre vyzerá, ale zároveň dokonale reprezentuje charakter a hodnoty vašej značky.

Čo je logo?

Základná poučka by mohla znieť:

Ak by sme išli ďalej, ideálne logo by malo tiež čo najlepšie vystihovať hodnoty a charakter značky s ohľadom na cieľovú skupinu. Malo by vyžarovať energiu, s ktorou sa vaše publikum dokáže jednoducho stotožniť a emocionálne prepojiť.

Čo treba vedieť pred tým, ako sa pustíme do tvorby loga?

Pri tvorbe loga by sme nikdy nemali prioritizovať vlastný vkus či názor pred dátami. Mohlo by sa nám totiž stať, že skončíme s logom, ktoré sa nám síce páči, ale nefunguje. Fungujúce logo ako základ vizuálnej identity značky by preto malo vždy vznikať na základe odpovedí na 5 dôležitývh otázok o našej značke, produktoch či konkurencii. Určite do mixu netreba zabudnúť primiešať 5 „tajných“ prísad dokonalého loga.

Ako vytvoriť logo – proces tvorby od A po Z

Ak už teda máte zodpovedané základné otázky o vás, vašej značke, jej cieľovke a konkurecii, taktiež ste vybavení univerzálnymi múdrosťami o logu, jeho význame, je čas pustiť sa do samotnej tvorby.

  1. Ujasnite si štýl loga:
    • Logotyp – štylizovaný nápis (Coca-Cola)
    • Emblém (Starbucks)
    • Symbol/Ikona (Twitter)
    • Monogram (McDonald`s)
    • Abstraktné logo (Nike)
    • Maskot (KFC)
    • Kombinácia symbolu/ikony a nápisu (Lacoste)
  2. Najskôr slová, potom obrázky: Do stredu papiera si napíšte názov vašej značky a postupne k nej pripájajte všetky slovné asociácie, ktoré vám napadnú a tieto ďalej rozvádzajte ďalšími vetvami súvisiacich slov. Pointou je objaviť súvislosti, asociácie a konkrétne dizajnové prvky, ktoré nebudú prvoplánové, no napriek tomu výstižné.
  3. Vyčmárajte sa do sýtosti: Chopte sa svojich obľúbených nástrojov na kreslenie a popustite uzdu svojej fantázii. Predstavte si to ako brainstorming s perom a papierom. Čmárajte, čmárajte a nechajte tvorivé šťavy tiecť. V tomto bode na farbách nezáleží.
  4. Digitalizujte vášu finálnu čmáranicu: Čas zapojiť technológie! Tu môžete naraziť na nečakané komplikácie spojené s digitalizáciou vašich náčrtov. Bude potrebná aspoň základná znalosť niektorého z programov na tvorbu vektorovej grafiky. Áno, logo je bezpodmienečne nutné mať spracované vo vektoroch, tzn. krivkách. Po prevedení loga do digitálnej čierno-bielej formy, definujte farebnosť a vyberte si výstižný typ písma.
  5. Zdieľajte lásku – hľadajte spätnú väzbu: Nenechávajte si svoje logo len pre seba. Zdieľajte ho s priateľmi, rodinou, susedom, náhodným okoloidúcim… Cudzie oči dokážu zachytiť veci, ktoré ste možno prehliadli. Nepýtajte sa však, či sa im logo páči, ale skôr, aké pocity v nich vyvoláva a čo v nich evokuje.
  6. Testujte a potom testujte: Logo by sa malo cítiť pohodlne všade – na vizitke, webovej stránke alebo možno aj na banneri ťahanom lietadlom na oblohe (Sky is the limit?). Uistite sa, že žiari v celej svojej kráse, nech sa ukáže kdekoľvek.
  7. Právna kontrola – vyhnite sa problémom: Skôr ako sa k svojmu logu citovo naviažete, urobte si malý prieskum. Uistite sa, že vaše logo nápadne nepripomína logo Facebooku, Google, Apple, Xiaomi,… Nechcete, aby vám dýchali na krk právnici zo svetovej korporácie, len preto, že sa vaše logo podobá na to ich, alebo ste použili farbu, ktorú majú chránenú vo všetkých štátoch EU, UK, USA, Ázie, Afriky a priľahlého vesmíru – verte mi. Použite napr. Google vyhľadávač obrázkov alebo trebárs zapojte AI.
  8. 3…21 – LAUNCH – Ať to každý slyší: Odkomunikovanie nového loga musí byť počuť. Musí sa o ňom dozvedieť každý. A odteraz musí byť nové logo všade. A ak sa vám bude zdať, že už je naozaj všade, tak sa pozrite do chladničky. A pokiaľ odtiaľ na vás nevyskočí, vaša práca neskončila.

Proces tvorby loga by mal byť dobrodružstvom a zábavou. Zostaňte pri ňom verní sami sebe a vytvoríte logo, ktoré bude odrážať srdce a dušu vašej značky. Pokiaľ by ste na tejto dobrodružnej ceste ocenili skúseného sprievodcu, sme tu pre vás 🙂

Logu zdar!

Ďalšie zaujímavé články

Služby

Vizuálna identita

Značkotvorba

Konzultácie

Odber noviniek z našej kuchyne