Ako vytvoriť logo s charakterom, ktoré bude dokonalé, funkčné a bude efektívne komunikovať hodnoty značky? Pri tvorbe loga by sme nikdy nemali prioritizovať vlastný vkus či názor pred dátami. Mohlo by sa nám totiž stať, že skončíme s logom, ktoré sa nám síce páči, ale nefunguje.
Fungujúce logo ako základ vizuálnej identity značky by malo vždy vznikať na základe odpovedí na týchto 5 dôležitých otázok:
5 dôležitých odpovedí pre dokonalé logo s charakterom
- Aký charakter a hodnoty najlepšie vystihujú moju značku?
Napr. dynamická, mladícka, konzervatívna, luxusná, dostupná, kreatívna, pojašená, empatická,… - Čo sú moje produkty/služby? Čím sú výnimočné? Kde ich budem predávať?
- Kto je cieľovou skupinou? Aké sú hodnoty, očakávania, obavy mojej cieľovej skupiny?
Napr. cieľovou skupinou pre lokálneho výrobcu detského oblečenia môžu byť čerstvé mamičky. Hodnotou pre ne je zdravé oblečenie pre ich deti, ktoré je vyrábané lokálne a udržateľným spôsobom. Od značky očakávajú vysokú kvalitu produktov, prírodné materiály a zodpovedný prístup k výrobe. Obávajú sa, že keď budú obliekať svoje deti do umelín z Číny, bude to mať dopad na ich zdravie a budúcnosť planéty. - Kto je moja priama konkurencia? Aká je jej vizuálna komunikácia?
Chceme sa odlíšiť, nie kopírovať a splynúť s davom. - V akých situáciách bude logo využívané?
Napr. online na webe, ako ikona aplikácie, ako profilový obrázok na sociálnych sieťach, v tlačenej forme na dokumentoch, vyšité na textile, …
Ďalej je určite potrebné mať ujasnený časový horizont, v ktorom potrebujete mať logo hotové a rozpočet, ktorý sme ochotní do nového loga investovať.
Ak ste si poctivo a úprimne odpovedali na tieto otázky, môžete sa smelo pustiť do tvorby vlastného loga. Určite vám pomôže aj týchto 5 „tajných“ ingrediencií pre dokonalé logo s charakterom. A potom už hor sa k samotnej tvorbe! Dali sme pre vás dokopy krátky návod – Ako vytvoriť logo? Rýchlokurz tvorby loga s charakterom.
Logu zdar!