„Tajné“ prísady dokonalého loga

Logo, Vizuálna identita

Vo svete nespočetného množstva značiek, práve logo slúži ako jedinečný vizuálny ambasádor, ktorý vášmu publiku komunikuje podstatu vašej značky. Vytvorenie dokonalého loga si vyžaduje zmes kreativity, technickej zručnosti a strategického myslenia.

Pokiaľ sa teda rozhodnete do tvorby nového loga pustiť na vlastnú päsť, skúste sa držať týchto zjednodušených univerzálnych pravidiel, ktoré fungujú vo väčšine prípadov:

  1. KISS – Keep It Simple Stupid – pravidlo jednoduchosti: Vaše logo by malo byť ako váš obľúbený pohodový kamoš – jednoduché a uvoľnené. Nekomplikujte to príliš. Predstavte si logá tých najúspešnejších značiek (Apple, Nike, McDonalds, …) – žiadny zbytočný rozruch, len tie správne vibrácie. Logu stačí jedna myšlienka, nepotrebujete doň vtesnať celý príbeh či históriu.
  2. Vyfarbite sa – buďte úprimní a relevantní: Vaše logo by malo byť ako zrkadlo duše vašej značky. Čo vás robí sebou samým? Zachyťte túto podstatu vo svojom logu. Použite tie správne farby, správne tvary, symboly, výstižný typ písma.
  3. Na všestrannosti záleží: Vaše logo je superhrdinom vašej značky a objavuje sa všade. Uistite sa, že dokáže zvládnuť žiaru reflektorov tým, že bude dostatočne flexibilné a bude vyzerať dobre v každej situácii, kde je to potrebné.
  4. Nadčasovosť je kľúčová: Predstavte si svoje logo ako klasickú skladbu, ktorú nikdy neomrzí počúvať. Zamerajte sa na dizajn, ktorý nevyjde z módy už budúcí rok. Trendy sú cool, no využitím princípov nadčasovosti zabezpečíte kontinuitu vašej vizuálnej komunikácie, ktorá obstojí aj skúšku časom.
  5. Buďte nezabudnuteľní: Vaše logo by malo byť Beyoncé vo svete značky – nezabudnuteľné. Usilujte sa o niečo jedinečné, čo utkvie v mysliach ľudí. Bonusové body získate, ak vaše logo dokážu načmárať aj o polnoci bez dlhého premýšľania.

Okrem toho, pri tvorbe loga by sme nikdy nemali prioritizovať vlastný vkus či názor pred dátami. Mohlo by sa nám totiž stať, že skončíme s logom, ktoré sa nám síce páči, ale nefunguje. Fungujúce logo ako základ vizuálnej identity značky by preto malo vždy vznikať na základe odpovedí na týchto 5 dôležitývh otázok

S týmito jednoduchými „tajnými“ ingredienciami spolu s odpoveďami na základné otázky ste práve položili pevné základy pre vytvorenie vášho dokonalého loga s charakterom. Ako teda konečne vytvoriť takéto logo? Máme pre vás stručný návod – Ako vytvoriť logo? Rýchlokurz tvorby loga s charakterom.

Logu zdar!

Ďalšie zaujímavé články

Služby

Vizuálna identita

Značkotvorba

Konzultácie

Odber noviniek z našej kuchyne